Changeset - b66d6792cb99
[Not reviewed]
default
0 2 0
Laman - 4 years ago 2021-04-18 14:41:04

jednobarevné a slepé go
2 files changed with 6 insertions and 0 deletions:
0 comments (0 inline, 0 general)
pravidla.pdf
Show inline comments
 
binary diff not shown
pravidla.tex
Show inline comments
 
@@ -513,8 +513,14 @@ Pokud někdo táhne mimo správné pořadí a soupeři na to upozorní před vlastním tahem, platí provinilec tři zajatce jako pokutu. Hra pak pokračuje jako obyčejně.
 
Např. se hraje v pořadí \blackstone A, \whitestone B, \blackstone C, \whitestone D, \blackstone A, … Na tahu je \emph{A}. \emph{C} ho omylem přeskočí a zahraje sám. Jako další pak pokračuje \emph{D} (nikoli \emph{B}).
 

	
 
\paragraph{Jednobarevné go}
 
Pro cvičení paměti je možné nechat černého i bílého pokládat kameny téže barvy. Zajímání kamenů a přehled o partii pak závisí na tom, aby si hráč vybavil, které kameny jsou které. Aby se předešlo sporům, partii často sleduje třetí hráč, který si tahy pamatuje, zapisuje nebo přehrává stranou na druhou desku.
 

	
 
Čím větší goban, tím je samozřejmě těžší udržet celou desku v paměti.
 

	
 
\paragraph{Slepé go}
 
Když není ani jednobarevné go dost těžké, následuje slepé go. Tam už hráči nepotřebují desku a kameny vůbec a pouze si sdělují souřadnice svých tahů.
 

	
 
K úspěšnému odehrání celé partie slepého go na 19×19 potřebuje hráč být přinejmenším silný amatér.
 

	
 
\subsection{Nigiri}
 
Když hráči před  rovnou partií rozhodují, kdo bude hrát černými a~kdo bílými, provedou \emph{nigiri}. Jeden hráč -- ten silnější, starší nebo váženější -- vezme do ruky hrst bílých kamenů. Druhý hádá, zda jich je lichý nebo sudý počet -- položí na desku jeden nebo dva černé kameny. První rozloží své nabrané kameny a přepočítá, zda černý uhodl, či ne.
0 comments (0 inline, 0 general)